chaffers بیانیه میلیون هافینگتون دونالد ترامپ

chaffers: بیانیه میلیون هافینگتون دونالد ترامپ تغییرات آب و هوایی بین الملل هافینگتون پست بیانیه ترامپ

گت بلاگز وب‌گردی چرا بازرگانی یک وزارت منزل مستقل می‌خواهد؟

70 درصد از پرسشها واحدهای تولیدی ما مرتبط با بخش بازرگانی است ولی وظایف و مسئولیت‌های بازرگانی امروز در یک‌چهارم یک وزارت منزل خلاصه‌شده هست.

چرا بازرگانی یک وزارت منزل مستقل می‌خواهد؟

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، یحیی آل اسحاق، عضو هییت نمایندگان اتاق بازرگانی پایتخت کشور عزیزمان ایران در یادداشت خود نوشت: منطق کار بازرگانی، اقتضائات امروز کشور عزیزمان ایران و آنچه در سال های گذشته تجربه کردیم ایجاب می کند که بخش بازرگانی کشور قطعاً و حتماً یک وزارت منزل مستقل داشته باشد و بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا شود. ایجاد وزارت بازرگانی یک ضرورت جهت اقتصاد کشور عزیزمان ایران هست.

عبارات مهم : بازار
فعالیت بازرگانی، تأثیرگذار و تأثیرپذیر از زمینه های متفاوت اقتصادی هست. یعنی زمینه های متفاوت اقتصادی کشور در بازرگانی کشور نقش دارند و بازرگانی کشور تحت تأثیر حوزه های متفاوت هست.

دست کم 70درصد از الزامات فرایند تولید به بخش بازرگانی بازمی گردد. یک کارخانه لوازم خانگی را در نظر بگیرید. این کارخانه جهت تولید به مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات نیاز دارد. این الزامات باید خریداری شود، حمل شود، فرایند انتقال آن به کشور بیمه شود، اینکه از کدام بازار این تجهیزات خریداری شود، در چه سطحی از فنّاوری تهیه شود و چه زمانی وارد کشور شود و چطور از گمرک ترخیص شود، همه از پرسشها بازرگانی هست. در ادامه زمانی که مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات وارد شد و محصول را ساختیم، دوباره با پرسشها بازرگانی مواجه می شویم. اینکه چه محصولی را به سفارش کجا بسازیم، این محصول چه شاخصه ها و اندازه ای داشته باشد، جهت کدام بازار و تقاضاکننده تهیه شود، با چه سلیقه ای ساخته شود و با چه محصولات دیگری باید مسابقه کند، از مسائلی است که در بخش بازرگانی حل وفصل می شود. حمل ونقل، انبارداری و مخاطب محصول از مباحثی است که در بازرگانی در مورد آن تصمیم می گیرند.

مدیریت واردات کشور، سیاست و استراتژی ها در واردات، تعیین تعرفه ها و پیمان های همکاری، موافقت نامه ها و طرف های تجاری از پرسشها مهم بازرگانی هست. به دنبال آن، در بحث صادرات هم با پرسشها ریزودرشتی برخورد می کنیم. مدیریت صادرات، بازاریابی کالا، رقبا و چگونگی ساختن، یافتن و مسابقه کردن در بازارهای جهانی از این پرسشها هست. در شبکه توزیع داخلی نزدیک به چهار میلیون نفر در صنوف دارید که مدیریت اوضاع آن ها و شبکه توزیع از چالش های همیشگی هست.

به واحدهای تولیدی مراجعه کنید و ببینید مسئله عمده آن ها چیست. کمترین گلایه ها از پرسشها فنی هست. در کشور عزیزمان ایران ازنظر توان فنی و مهندسی کمبودی نداریم. متخصص و امکانات زیربنایی خوبی داریم ولی مسئله این است که محصول را تولید کرده ولی تقاضا نداریم. مسئله واحدهای تولیدی ما تقاضاست. با نظام بانکی، گمرک، بیمه، شرکت های حمل ونقلی ازجمله کشتیرانی مسئله داریم. یک بررسی کوتاه نشان می دهد که 70 درصد از پرسشها واحدهای تولیدی ما مرتبط با بخش بازرگانی است ولی وظایف و مسئولیت های بازرگانی امروز در یک چهارم یک وزارت منزل خلاصه شده است هست.

وظایف مهم، متعدد و بزرگ بازرگانی بین چند وزارت منزل تقسیم شده است هست. مسئله امروز، تنظیم بازار گوشت هست. فردا مسئله برنج داریم و یک روز دیگر مسئله تنظیم بازار دیگر محصول کشاورزی. یک روز تقصیر را گردن گمرک می اندازند، روز دیگر صنعت را نشانه می روند و یک روز هم می گویند مسئله از بانک هاست. بازار تبدیل به کلاف سردرگمی شده است است که عمده آسیب های آن متوجه مردم هست. یک پای کار بازرگانی در جامعه هست. حمایت از مصرف کننده، تولیدکننده و مدیریت نظام واردات و صادرات در هر بخشی ازجمله معدن مسئله بازرگانی هست.

جایگاه بازرگانی در نظام اقتصادی کشور، آن طور که بایدوشاید، مشخص نیست. بعضی بازرگانی را فعالیت مولد نمی دانند و فکر می کنند تولید تنها تبدیل مواد اولیه به محصول نیست. 70 درصد از تولید، بازرگانی هست. از سوی دیگر ما در یک بازار چهارصدمیلیونی واقع شدیم و ازنظر ژئوپولتیکی، هاب منطقه هستیم. جهت ایفای نقش مؤثر در این بازار نیاز به نظام بازرگانی مستقل و مقتدر داریم. یکی از آسیب های بزرگی از ناحیه فقدان چنین نظامی متوجه اقتصاد کشورهاست، قاچاق هست. 20 میلیارد قاچاق ضربه بزرگی به تولید می زند و بیش از هر چیز، ناشی از عواملی مثل بازاریابی، تنظیم تعرفه ها، کیفیت تولید و قیمت و حجم کالاست.

مشکلاتی که درزمینه قاچاق، تنظیم قیمت، نظارت و کنترل بر قیمت ها، سوءاستفاده و احتکار وجود دارد نشان می دهد که چقدر بخش بازرگانی کشور، نیازمند یک وزارت منزل مستقل هست. تولید را نباید تنها تبدیل مواد اولیه به محصول دانست و به قبل و بعد آن کاری نداشت. اگر می خواهیم تولید راه بیفتد به نهاد حرفه ای نیاز داریم که پرسشها بازرگانی را حل وفصل کند. یک نهاد مستقل و متخصص که به جایگاه مهم و اساسی بازرگانی اعتقاد داشته باشد و کسانی آن را اداره کنند که تجربه کار حرفه ای بازرگانی دارند.

تحریم چیست؟ تحریم یعنی سنگ اندازی در واردات و صادرات کشور. یک وزارت منزل مستقل و متخصص می تواند به این سؤال پاسخ دهد که چگونه باید با موانعی که در مسیر تجارت ایجاد می کنند مقابله می کنند. بازارهای تازه را چگونه باید پیدا کرد و با چه استراتژی و برنامه ای پیش رفت؟ روزنامه دنیای اقتصاد در هفته گذشته برآورد کرده که 150 هزار میلیارد تومان چک برگشتی داریم. این میزان چک برگشتی یعنی تولید در شرایط مشکل قرارگرفته است در این شرایط وجود یک وزارت منزل مستقل و مقتدر جهت بازرگانی مهم به نظر می رسد.

تمام وظایفی که از بازرگانی به بخش های صنعت و کشاورزی محول شده، باید به این وزارت منزل مستقل بازگردانده شود. وزارت بازرگانی باید در مورد مجموعه امور و خدمات درزمینهٔ واردات و صادرات و تعیین استراتژی، تشخیص میزان تعرفه ها و برقراری تعرفه ترجیحی با کشورها و دنیایی دیگر از پرسشها تصمیم گیری کند. مهم تر اینکه کسی باید سکان دار وزارت بازرگانی باشد که علاوه بر آشنایی کامل از بازار ایرانی و بازرگانی کشور، چه سنتی و چه مدرن، تحولات پیش روی تجارت را در نظر بگیرد و جهت همخوانی بازرگانی کشور با تجارت الکترونیک که دنیایی از بحث و مسئله است و به طورکلی روش های بازرگانی را دگرگون کرده گام بردارد.
منبع: اتاق تهران
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: بازار | محصول | واردات | محصولات | بازرگانی | بازاریابی | بازاریابی | اتاق بازرگانی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog